mgr Angelika Lelek, sala D3/13

Witam serdecznie 🙂

Na pewno zadajecie sobie pytanie po co w szkole potrzebny jest psycholog?

Otóż moim celem jest działanie na rzecz prawidłowego rozwoju Waszej psychiki i osobowości, przy współpracy z pedagogiem szkolnym i wychowawcami.

 

 Godziny dyżurów:

Dzień tygodnia Godziny pracy
Poniedziałek 8.15 -13.00
Wtorek 11.00 -16.00
Środa 8.15 -13.45
Czwartek 8.15 -13.00
Piątek 8.15 -13.00

 

Jeżeli:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie;
  • Nie potrafisz dogadać się z kolegami, rodzicami, nauczycielami;
  • Masz kłopoty rodzinne;
  • Chcesz porozmawiać o swoich problemach;
  • Masz trudności z nauką, w kontaktach z innymi ludźmi;
  • Wiesz o problemach przyjaciół, ale nie wiesz, jak im pomóc;
  • Chcesz podzielić się swoim sukcesem;
  • Masz problem, z którym sam nie umiesz sobie poradzić;
  • Jesteś zainteresowany rozwojem własnego potencjału;
  • Zastanawiasz się nad tym jak budować dobre związki;
  • Doświadczasz trudnej sytuacji (śmierć, rozwód rodziców, choroba w rodzinie, przeprowadzka);
  • Chcesz pogadać o tym, co Cię denerwuje;
  • Doświadczasz agresji ze strony kolegów lub sam jesteś agresywny;
  • Masz poczucie, że coś zagraża Twojemu zdrowiu, życiu, bezpieczeństwu;
  • Nie wiesz jakie studia wybrać i gdzie szukać pracy;
  • I w każdej innej sprawie…

*** ZAPRASZAM ***

 

Realizowane zadania:

Zadania jakie realizuję wynikają m.in. z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003r. Nr.11, poz.114).

Zgodnie z §15 pkt.4 tego rozporządzenia do zadań psychologa należy:

  1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia;
  2. Zdiagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli;
  3. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  4. Zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu;
  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia;
  6. Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo zadaniowych w działaniach wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach.